maanantai 2. kesäkuuta 2014

Kop kop. Kuka siellä?


"Ja sitten kävi näin. Kerran Fedja-setä, kissa ja Musti menivät metsään sieniä poimimaan. Kotiin jäi siis vain naakka. Ja nyt saapuu posteljooni Petshkin. Hän koputtaa oveen ja sisältä kuuluu:
- Kuka siellä?
Hän sanoo:
- Minä täällä, posteljooni Petshkin. Toin teille Pörriäisen.
Naakka kysyy toistamiseen:
- Kuka siellä?
Posteljooni sanoo toistamiseen:
- Minä täällä, posteljooni Petshkin. Toin teille Pörriäisen.
Mutta kukaan ei tule avaamaan. Posteljooni koputtaa uudestaan, ja taas kuuluu:
- Kuka siellä? Kuka siellä on?
- No eipä juuri kukaan. Minä täällä olen, posteljooni Petshkin.Toin teille Pörriäisen.
Ja tätä jatkuu kaiken päivää.
Kop-kop.
- Kuka siellä?
- Minä täällä, posteljooni Petshkin. Toin teille Pörriäisen.
Kop-kop.
- Kuka siellä?
-  Minä täällä, posteljooni Petshkin. Toin teille Pörriäisen.
Lopulta posteljoonia heikottaa. Hän oli aivan näännyksissään. Hän istui portaalle ja rupesi itse kysymään:
- Kuka siellä?
Johon naakka vastasi:
- Minä täällä, posteljooni Petshkin. Toin teille Pörriäisen.












Vuosina 1945-1960 kirjaston kaikki kalusteet ja mm. 
pronssiovet vietiin muualle.





Lisää Alvarin suunnittelemasta kirjajatalosta:

sekä

Ei kommentteja:

Lähetä kommentti